O Nas
“Dzieci nie są głupsze od dorosłych, tylko mają mniej doświadczenia.”
Janusz Korczak
Zatrudniamy miłą i świetnie wykształconą kadrę. Naszą pasją i powołaniem jest praca z dziećmi i dla dzieci. Pamiętając o tym, że każde dziecko ma swoje prawa, staramy się tak organizować czas naszym podopiecznym, aby sprawić im radość i wspierać ich indywidualny rozwój fizyczny i intelektualny.
Zajęcia dodatkowe prowadzone w naszym przedszkolu:
Język Angielski
Systematyczna nauka to podstawa sukcesu w przyswajaniu wiedzy o języku obcym. Zajęcia języka angielskiego w przedszkolu Happy Kids odbywają się codziennie z podziałem na dwie grupy wiekowe. Podstawą naszych zajęć jest połączenie nauki i zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy naukowych, takich jak tablica interaktywna, gry integracyjne oraz pomoce wizualne.
Na lekcjach dzieci uczą się zagadnień dotyczących między innymi: podróżowania, środków transportu, zabawek, przyrody, kosmosu, pór roku, zwierząt, a także kolorów, kształtów i cyfr. Połączenie różnych metod nauczania pozwala na przekazanie wiedzy językowej nawet najmłodszym uczestnikom zajęć. Głównymi metodami nauczania na zajęciach są: PPP (presentation — practice — production) oraz TPR (total physical response). PPP polega na zaprezentowaniu materiału przez nauczyciela (presentation — prezentacja), następnie ćwiczeniu zagadnienia z pomocą lektora (practice — ćwiczenie), a w końcowym etapie dzieci same potrafią nazywać niedawno poznane przedmioty, zwierzęta, cyfry, a nawet proste struktury gramatyczne. TPR to połączenie przyswajania nowych słów z ruchem. Przykładowo, jeśli dzieci uczą się o różnych formach ruchu i słyszą “jump!” to wszyscy skaczemy.
Wykorzystanie pomocy wizualnych jest równie ważne jak połączenie odpowiednich metod nauczania. Wprowadzając nazwy kształtów: circle (koło), square (kwadrat), triangle (trójkąt), dzieci trzymają w rączkach kształty, o których jest mowa w danej chwili. Kiedy uczymy się o instrumentach muzycznych to oprócz obrazków i prezentacji na tablicy interaktywnej w sali znajdują się: marakasy, keyboard, flet, bębenki, dzwonki. Za każdym razem dostosowujemy pomoce naukowe do tematu prezentowanego na zajęciach.
Wierzymy, że połączenie nauki, zabawy, odpowiednich pomocy dydaktycznych oraz przede wszystkim pasji i zaangażowania nauczyciela to droga do sukcesu w nauce języka angielskiego od najmłodszych lat.
Lektor języka angielskiego Paulina Kicińska
Przygoda z przyrodą
Jak zaczynają się najczęściej wypowiedzi przedszkolaków? DLACZEGO! Dlaczego samolot lata, statek pływa, dzień staje się coraz krótszy, liście robią się kolorowe, trzeba jeść warzywa, kwiaty pachną, a ptaki odlatują do ciepłych krajów…?
Maluchy obserwują świat i próbują go zrozumieć. Dla ich rozwoju ważne jest, aby podtrzymywać tą ciekawość świata i wskazać im narzędzia pozwalające go zrozumieć!
Zajęcia Przygoda z przyrodą mają dzieciom w tym pomóc. W przystępny sposób staram się pokazać i wyjaśnić prawa rządzące przyrodą oraz sprowokować do zadawania kolejnych pytań. Każdy temat zajęć obrazowany jest doświadczeniami, obserwacjami lub wspólnymi projektami przybliżającymi przedszkolakom omawiane zagadnienia.Warto pokazać dzieciom, że nauka może być przyjemna.
Prowadząca nauczyciel biologii mgr Jadwiga Klimek
Plastyka
Materiały, tematyka i narzędzia na zajęciach plastycznych są dobrane zawsze pod kątem wieku oraz umiejętności naszych przedszkolaków. Projekty plastyczne różnicowane są pod względem trudności począwszy od najprostszych laurek do bardziej skomplikowanych prac. Podczas zajęć wykorzystywane są różne techniki zdobnicze takie jak:
- decoupage
- sospesso
- mix-media
- cracle
- quilling.
Na zajęciach wykonywane są świece glicerynowe, mydełka oraz drobna ceramika przy użyciu koła garncarskiego. Wykonujemy również odlewy gipsowe, projekty florystyczne, filcowanie na sucho i mokro. Tworzymy projekty z masy solnej oraz martwego chleba. Projekty realizowane w ramach zajęć wpisują się w kalendarz świąt tradycyjnych (obchodzonych cyklicznie w ciągu roku) takich jak Dzień Babci i Dziadka, Dzień Kobiet, Wielkanoc, Dzień Matki, Dzień Taty, Boże Narodzenie, a także tych nietypowych jak np. Dzień Pluszowego Misia, Dzień Kota czy urodziny Kubusia Puchatka. Podczas realizacji zajęć dzieci mają zapewnione wszystkie materiały i narzędzia.
Agnieszka Przybysz
Aniołowo — Pracownia Rękodzieła Ludowego
Dogoterapia
Dogoterapia — inaczej zwana kynoterapia, metoda leczenia polegająca na kontakcie człowieka z psem. Metoda ta jest odpowiednia dla dzieci, osób dorosłych oraz starszych. Dogoterapia jest prowadzona przez wykwalifikowanego terapeutę i wyszkolonych psów terapeutów. Terapię prowadzi się indywidualnie lub w małych grupach.
Dzięki obecności psa, osoby z niepełnosprawnością często zapominają o swoich ograniczeniach i dysfunkcjach. Zajęcia poprawiają komunikację, wzbogacają słownictwo i mowę. Przełamują lęki, rozwijają funkcje poznawcze, stymulują zmysły oraz ćwiczą koncentrację, koordynację ruchów i orientację przestrzenną. Zajęcia z psem, budują poczucie własnej wartości, pewności siebie. Dogoterapia uczy samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa. Wpływa na stan emocjonalny oraz łagodzi stres. Zabawy z psem uczą również tolerancji oraz szacunku do zwierząt i ludzi. Wpajają zasady bezpiecznego postępowania z psami oraz wpływają korzystnie na kształcenie emocjonalne.
Dogoterapia rozwija: samodzielność, rozwój motoryczny, rozwój poznawczy, rozwój społeczno-emocjonalny, rozwój mowy, rozwój umiejętności szkolnych.
Terapia z psem (TP) – jest to zestaw ćwiczeń ukierunkowanych na konkretny, zaplanowany cel rehabilitacyjny.
Charakteryzuje się indywidualnym podejściem do każdego uczestnika, jego możliwości i potrzeb. Korzyści płynące z dogoterapii:
- przynosi radość i wywołuje uśmiech,
- pozwala rozwijać kontakty społeczne,
- poprawia komunikację,
- pozwala myśleć o czymś innym niż własna osoba, wiek, choroba,
- stymuluje ruch i aktywność, samodzielność i odpowiedzialność,
- daje możliwość okazania uczuć,
- wytwarza swoistą więź: człowiek – zwierzę,
- podwyższa pewność siebie, nadaje życiu sens,
- pomaga zdobyć nowych przyjaciół,
- ułatwia przejść przez samotność, chorobę i depresję,
- rozwija funkcje poznawcze, koncentrację uwagi, orientację przestrzenną,
- uczy samoakceptacji,
- rozwijanie empatii,
- poprawa zdolności motorycznych,
- zwiększa poczucie własnej wartości,
- socjalizacja ze zwierzętami,
- zmniejsza poziom stresu,
- zwiększa motywację,
- rozwija postrzeganie przestrzenne,
- poprawia pamięć,
- poprawia relacje społeczne.
mgr Agnieszka Mrozowicz — dogoterapeuta







