O Nas

Dzieci nie są głupsze od dorosłych, tylko mają mniej doświadczenia.”

Janusz Korczak

Niepub­liczne Przed­szkole „HAPPY KIDS” funkcjonu­je od 2011 r. Placówka mieś­ci się w parterowym budynku z ogro­dem, w cichej i spoko­jnej dziel­ni­cy Włocławka – „Miche­lin” przy ul. Papro­ciej 82. Dys­ponu­je dobrze wyposażony­mi sala­mi do zajęć dydak­ty­czno – wychowaw­czych, łazienka­mi, szat­nią i placem zabaw. Przed­szkole pracu­je zgod­nie z obow­iązu­ją­cy­mi w tym zakre­sie przepisa­mi prawa oświatowego.

Zatrud­ni­amy miłą i świet­nie wyk­sz­tał­coną kadrę. Naszą pasją i powołaniem jest pra­ca z dzieć­mi i dla dzieci. Pamię­ta­jąc o tym, że każde dziecko ma swo­je prawa, staramy się tak orga­ni­zować czas naszym podopiecznym, aby spraw­ić im radość i wspier­ać ich indy­wid­u­al­ny rozwój fizy­czny i intelektualny.

Zajęcia dodatkowe prowadzone w naszym przedszkolu:

Język Angielski

Sys­tem­aty­cz­na nau­ka to pod­stawa sukce­su w przyswa­ja­niu wiedzy o języku obcym. Zaję­cia języ­ka ang­iel­skiego w przed­szkolu Hap­py Kids odby­wa­ją się codzi­en­nie z podzi­ałem na dwie grupy wiekowe. Pod­stawą naszych zajęć jest połącze­nie nau­ki i zabawy z wyko­rzys­taniem nowoczes­nych pomo­cy naukowych, takich jak tabli­ca inter­ak­ty­w­na, gry inte­gra­cyjne oraz pomoce wizualne.

Na lekc­jach dzieci uczą się zagad­nień doty­czą­cych między inny­mi: podróżowa­nia, środ­ków trans­portu, zabawek, przy­rody, kos­mo­su, pór roku, zwierząt, a także kolorów, ksz­tałtów i cyfr. Połącze­nie różnych metod naucza­nia pozwala na przekazanie wiedzy językowej nawet najmłod­szym uczest­nikom zajęć. Główny­mi meto­da­mi naucza­nia na zaję­ci­ach są: PPP (pre­sen­ta­tion — prac­tice — pro­duc­tion) oraz TPR (total phys­i­cal response). PPP pole­ga na zaprezen­towa­niu mate­ri­ału przez nauczy­ciela (pre­sen­ta­tion — prezen­tac­ja), następ­nie ćwicze­niu zagad­nienia z pomocą lek­to­ra (prac­tice — ćwicze­nie), a w koń­cowym etapie dzieci same potrafią nazy­wać niedawno poz­nane przed­mio­ty, zwierzę­ta, cyfry, a nawet proste struk­tu­ry gra­maty­czne. TPR to połącze­nie przyswa­ja­nia nowych słów z ruchem. Przykład­owo, jeśli dzieci uczą się o różnych for­ma­ch ruchu i słyszą “jump!” to wszyscy skaczemy.

Wyko­rzys­tanie pomo­cy wiz­ual­nych jest równie ważne jak połącze­nie odpowied­nich metod naucza­nia. Wprowadza­jąc nazwy ksz­tałtów: cir­cle (koło), square (kwadrat), tri­an­gle (trójkąt), dzieci trzy­ma­ją w rączkach ksz­tał­ty, o których jest mowa w danej chwili. Kiedy uczymy się o instru­men­tach muzy­cznych to oprócz obrazków i prezen­tacji na tabl­i­cy inter­ak­ty­wnej w sali zna­j­du­ją się: marakasy, key­board, flet, bęben­ki, dzwon­ki. Za każdym razem dos­tosowu­je­my pomoce naukowe do tem­atu prezen­towanego na zajęciach.

Wierzymy, że połącze­nie nau­ki, zabawy, odpowied­nich pomo­cy dydak­ty­cznych oraz przede wszys­tkim pasji i zaan­gażowa­nia nauczy­ciela to dro­ga do sukce­su w nauce języ­ka ang­iel­skiego od najmłod­szych lat.

Lektor języka angielskiego Paulina Kicińska

Przygoda z przyrodą

Jak zaczy­na­ją się najczęś­ciej wypowiedzi przed­szko­laków? DLACZEGO! Dlaczego samolot lata, statek pły­wa, dzień sta­je się coraz krót­szy, liś­cie robią się kolorowe, trze­ba jeść warzy­wa, kwiaty pach­ną, a pta­ki odlatu­ją do ciepłych krajów…?

Maluchy obser­wu­ją świat i próbu­ją go zrozu­mieć. Dla ich roz­wo­ju ważne jest, aby podtrzymy­wać tą cieka­wość świa­ta i wskazać im narzędzia pozwala­jące go zrozumieć!

Zaję­cia Przy­go­da z przy­rodą mają dzieciom w tym pomóc. W przys­tęp­ny sposób staram się pokazać i wyjaśnić prawa rządzące przy­rodą oraz sprowokować do zadawa­nia kole­jnych pytań. Każdy tem­at zajęć obra­zowany jest doświad­czeni­a­mi, obserwac­ja­mi lub wspól­ny­mi pro­jek­ta­mi przy­bliża­ją­cy­mi przed­szko­lakom omaw­iane zagadnienia.Warto pokazać dzieciom, że nau­ka może być przyjemna.

Prowadząca nauczyciel biologii mgr Jadwiga Klimek

Plastyka

Mate­ri­ały, tem­aty­ka i narzędzia na zaję­ci­ach plas­ty­cznych są dobrane zawsze pod kątem wieku oraz umiejęt­noś­ci naszych przed­szko­laków. Pro­jek­ty plas­ty­czne różni­cow­ane są pod wzglę­dem trud­noś­ci począwszy od najprost­szych lau­rek do bardziej skom­p­likowanych prac. Pod­czas zajęć wyko­rzysty­wane są różne tech­ni­ki zdob­nicze takie jak:

  • decoupage
  • sospes­so
  • mix-media
  • cra­cle
  • quilling.

Na zaję­ci­ach wykony­wane są świece glicerynowe, mydeł­ka oraz drob­na cerami­ka przy uży­ciu koła gar­ncar­skiego. Wykonu­je­my również odlewy gip­sowe, pro­jek­ty flo­rysty­czne, fil­cow­anie na sucho i mokro. Tworzymy pro­jek­ty z masy sol­nej oraz martwego chle­ba. Pro­jek­ty real­i­zowane w ramach zajęć wpisu­ją się w kalen­darz świąt trady­cyjnych (obchod­zonych cyk­licznie w ciągu roku) takich jak Dzień Bab­ci i Dzi­ad­ka, Dzień Kobi­et, Wielka­noc, Dzień Mat­ki, Dzień Taty, Boże Nar­o­dze­nie, a także tych niety­powych jak np. Dzień Plus­zowego Misia, Dzień Kota czy urodziny Kubu­sia Puchat­ka. Pod­czas real­iza­cji zajęć dzieci mają zapewnione wszys­tkie mate­ri­ały i narzędzia.

Agnieszka Przybysz
Aniołowo — Pracownia Rękodzieła Ludowego

Dogoterapia

Dogoter­apia — inaczej zwana kynoter­apia, meto­da leczenia polegająca na kon­tak­cie człowieka z psem. Meto­da ta jest odpowied­nia dla dzieci, osób dorosłych oraz starszych. Dogoter­apia jest prowad­zona przez wyk­wal­i­fikowanego ter­apeutę i wyszkolonych psów ter­apeutów. Ter­apię prowadzi się indy­wid­u­al­nie lub w małych grupach.

Dzię­ki obec­noś­ci psa, oso­by z niepełnosprawnoś­cią częs­to zapom­i­na­ją o swoich ograniczeni­ach i dys­funkc­jach. Zaję­cia popraw­ia­ją komu­nikację, wzbo­ga­ca­ją słown­ict­wo i mowę. Przeła­mu­ją lęki, rozwi­ja­ją funkc­je poz­naw­cze, sty­mu­lu­ją zmysły oraz ćwiczą kon­cen­trację, koor­dy­nację ruchów i ori­en­tację przestrzen­ną. Zaję­cia z psem, budu­ją poczu­cie włas­nej wartoś­ci, pewnoś­ci siebie. Dogoter­apia uczy samodziel­noś­ci i odpowiedzial­noś­ci za siebie i psa. Wpły­wa na stan emocjon­al­ny oraz łagodzi stres. Zabawy z psem uczą również tol­er­ancji oraz sza­cunku do zwierząt i ludzi. Wpa­ja­ją zasady bez­piecznego postępowa­nia z psa­mi oraz wpły­wa­ją korzyst­nie na ksz­tałce­nie emocjonalne.

Dogoter­apia rozwi­ja: samodziel­ność, rozwój moto­ryczny, rozwój poz­naw­czy, rozwój społeczno-emocjon­al­ny, rozwój mowy, rozwój umiejęt­noś­ci szkolnych.

Ter­apia z psem (TP) – jest to zestaw ćwiczeń ukierunk­owanych na konkret­ny, zaplanowany cel rehabilitacyjny.

Charak­teryzu­je się indy­wid­u­al­nym pode­jś­ciem do każdego uczest­ni­ka, jego możli­woś­ci i potrzeb. Korzyś­ci płynące z dogoterapii:

  • przynosi radość i wywołu­je uśmiech,
  • pozwala rozwi­jać kon­tak­ty społeczne,
  • popraw­ia komunikację,
  • pozwala myśleć o czymś innym niż włas­na oso­ba, wiek, choroba,
  • sty­mu­lu­je ruch i akty­wność, samodziel­ność i odpowiedzialność,
  • daje możli­wość okaza­nia uczuć,
  • wyt­warza swoistą więź: człowiek – zwierzę,
  • pod­wyższa pewność siebie, nada­je życiu sens,
  • poma­ga zdobyć nowych przyjaciół,
  • ułatwia prze­jść przez samot­ność, chorobę i depresję,
  • rozwi­ja funkc­je poz­naw­cze, kon­cen­trację uwa­gi, ori­en­tację przestrzenną,
  • uczy samoak­cep­tacji,
  • rozwi­janie empatii,
  • poprawa zdolności motorycznych,
  • zwiększa poczu­cie włas­nej wartości,
  • soc­jal­iza­c­ja ze zwierzętami,
  • zmniejsza poziom stresu,
  • zwiększa motywac­ję,
  • rozwi­ja postrze­ganie przestrzenne,
  • popraw­ia pamięć,
  • popraw­ia relac­je społeczne.

mgr Agniesz­ka Mro­zow­icz — dogoterapeuta